گرفتن ناخن نوزاد

در هفته‌های اول، انگشتان نوزاد بسیار کوچک است و ناخن‌هایش آنقدر سریع رشد می‌کند که ممکن است مجبور باشید دو بار در هفته ناخن‌ها را کوتاه کنید. ناخن‌های نوزاد فقط به کوتاه شدن نیاز دارند و مراقبت دیگری نمی‌خواهند. می‌توانید از سوهان نرم یا ناخنگیر نوزاد استفاده کنید، اما اگر ناخنگیر یا قیچی استفاده می‌کنید بسیار مراقب باشید زیرا بریدگی تصادفی نوک انگشت نوزاد باعث درد و خونریزی خواهد شد.

بعد از حمام اگر نوزاد آرام است وقت خوبی برای گرفتن ناخن‌ها است اما وقتی که نوزاد خواب است گرفتن ناخن‌ها ساده‌تر است. ناخن‌ها باید به حدی کوتاه و صاف شوند که نوزاد نتواند پوست خودش (یا شما) را خراش دهد. برخی والدین ناخن نوزاد را با دندان کوتاه می‌کنند که خطر عفونت را در پی دارد و باید از چنین کاری خودداری کنید.

در مقابل، ناخن‌های پای نوزاد خیلی آهسته‌تر رشد می‌کنند و معمولاً خیلی نرم و منعطف هستند. نیازی نیست که ناخن‌های پا هم به اندازه ناخن دست کوتاه شوند، بنابراین می‌توانید یک یا دو بار در ماه ناخن پا را کوتاه کنید. به دلیل نرم بودن ناخن پا ممکن است حس کنید که ناخن به داخل گوشت فرو رفته اما اصلاً جای نگرانی نیست، مگر آنکه پوست اطراف ناخن قرمز، ملتهب یا سفت شود. با بزرگتر شدن نوزاد، ناخن‌های پای او سفت‌تر و مشخص‌تر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست