بازی با کامیون و ماشین

گروه سنی: ۲۴ ماه به بالا

اهداف رشدی: تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف، پرورش تخیل، رشد زبانی

 

اکثر دوساله‌ها با وسایل نقلیه، از کالسکه خودشان گرفته تا ماشین، کامیون، اتوبوس‌های توی خیابان، و قطارهایی که توی کتاب‌هامی‌بینند، هیجان‌زده می‌شوند. آن‌ها به طور خاص از دیدن قطارها و ماشین‌هایی که به داخل تونل می‌روند یا از روی پل رد می‌شوند لذتمی‌برند. هیجانشان را افزایش دهید و به آن‌ها فرصت دهید احساس کنند بالاخره پشت فرمان یکی از این ماشین‌ها نشسته‌اند.

برای این کار، به کودک فرصت بازی کردن با کامیون، ماشین و تونل‌ها بدهید. به او نشان دهید چطور کامیون را روی زمین بکشد. به اویاد دهید کامیون چه صداهایی از خودش درمی‌آورد (مثل صدای بوق، موتور و…). یک جعبه مقوایی بزرگ بردارید و دو طرفش را بهشکل حفره‌های بزرگ ببرید تا شبیه یک تونل شود و به کودک نشان دهید چگونه کامیون را درون تونل حرکت دهد. درباره قسمت‌هایمختلف کامیون صحبت کنید؛ مثل چرخ ها و فرمان. برای کودک توضیح دهید چرا باید موقع رانندگی در تونل تاریک چراغ‌های ماشین راروشن کند. همچنین از او بپرسید کدام قسمت کامیون اول از تونل بیرون می‌آید؛ جلو یا پشت آن.

انرژی کودکتان را به سمت یک بازی خلاق ماشینی هدایت کنید و تماشا کنید چطور مهارت‌های حرکتی‌ ظریفش تقویت خواهد شد و تخیلش پرورش خواهد یافت.

بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست