ایجاد علاقه به حیوانات (بازی وانمودی)

گروه سنی: ۲۴ ماه به بالا

اهداف رشدی: رشد عاطفی، پرورش تخیل، تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف

 

کودک عاشق حیوانات است (چه حیوان خانگی‌تان و چه حیوانات اسباب‌بازی) و عاشق باندپیچی کردن و مفاهیم اوخ شدن و مریضیاست. و این یعنی او آمادگی دارد نقش یک دامپزشک را بازی کند. البته که همه بازی وانمود کردن و نقش بازی کردن است، اما او ازدوستان کوچکش مراقبت می‌کند و از این بازی لذت می‌برد.

به کودکتان کمک کنید حیوانات‌ اسباب‌بازی‌های خود را جمع کند (دقت کنید این اسباب‌بازی‌ها بزرگ‌ باشند تا از خطر خفگی در امانباشید).

جعبه‌هایی کوچک یا سبد میوه‌ها را از بین لوازم آشپزخانه جمع کنید و برایش بیاورید تا به عنوان خانۀ حیوانات از آن‌ها استفاده کند. ازدستمال‌کاغذی یا روسری‌های کوچک هم می‌توانید به عنوان پتو برای حیوانات استفاده کنید.

به کودک کمک کنید مراقبت از حیوانات بیمار یا صدمه‌دیده را شروع کند و زخم‌هایشان را بشویید و باندپیچی کنید، با گاز استریلاستخوان‌های شکسته‌شان را ببندید، و برایشان جای خوابی ساکت و تمیز آماده کنید و دلداری‌شان بدهید و حرف‌های مثبت بزنید.

این بازی وانمودی به کودکتان همدلی را می‌آموزد و به او فرصت می‌دهد حمایت از دیگران را یاد بگیرد. همچنین آگاهی او از دنیایحیوانات را افزایش می‌دهد؛ اینکه پرندگان بال دارند، ببرها پنجه دارند و فیل‌ها خرطوم دارند. با کودکانتان درباره بیماری‌های حیوانات وچگونگی مبتلا شدنشان صحبت کنید (مثلاً اسب خیلی قند خورد و دل‌درد گرفت).

 

حیوانات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست